Skip to Main Content

Επιτυχία ή Αποτυχία; Ο ανθρώπινος παράγοντας στην υλοποίηση Πληροφοριακών Συστημάτων

Επιτυχία ή Αποτυχία; Ο ανθρώπινος παράγοντας στην υλοποίηση Πληροφοριακών Συστημάτων

Συχνά γίνεται αναφορά στην πληροφορία ως το νέο νόμισμα των επιχειρήσεων. Η έκφραση αυτή δεν είναι υπερβολική καθώς η στοχευμένη συλλογή, δημιουργία και διαχείριση της πληροφορίας από τις επιχειρήσεις μπορεί πέρα από ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να αποτελέσει και αυτούσια υπηρεσία.

Ο όγκος (volume), η ταχύτητα δημιουργίας (velocity) και η διαφορετικότητα (variety) των διαθέσιμων δεδομένων κάνουν αναγκαία την χρήση εξατομικευμένων πληροφοριακών συστημάτων για την διαχείριση τους. Όμως η εισαγωγή ενός τέτοιου συστήματος εντός μίας επιχείρησης, αρκετά συχνά, αν όχι πάντα, απαιτεί ένα πολύ διαφορετικό τρόπο εργασίας απο τους χρήστες του.

Έτσι η ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος είναι αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για την επίτευξη επιχειρησιακών στόχων. Η επιχειρηματική πρακτική υποδεικνύει ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι ο πιο απρόβλεπτος στην εξίσωση της επιτυχίας και ο πιο συχνός λόγος αποτυχίας τέτοιων εγχειρημάτων. Επομένως στην υλοποίηση πρέπει να ληφθούν υπόψη οι δυναμικές και τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων της εταιρείας αλλά και οι ανάγκες εκπαίδευσής τους.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να απαντήσουν διάφορες ερωτήσεις που θα τις βοηθήσει να κατανοήσουν την θέση τους σε αυτή την πρόκληση.

  • Πόσο δεσμευμένη είναι η διοίκηση στην εφαρμογή τεχνολογιών της πληροφορίας;
  • Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι χρήστες των υπαρχόντων πληροφοριακών συστημάτων;
  • Είναι αρκετές οι γνώσεις του ανθρώπινου δυναμικού για να βοηθήσουν την επιχείρηση να διαφοροποιηθεί, αποκτώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σε μια εποχή που η γνώση στον τεχνολογικό τομέα αυξάνεται καθημερινά με γεωμετρική πρόοδο;
  • Αν η γνώση δεν υπάρχει, πόσο εύκολο είναι να αποκτηθεί;
  • Υπάρχει η θέληση από το ανθρώπινο δυναμικό αλλά και η ικανότητα να απορροφήσει τις νέες γνώσεις που θα κληθεί να αποκτήσει και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα;
  • Υπάρχει η υλικοτεχνική υποδομή για να στηρίξει αυτές τις αλλαγές;

Η κάθε επιχείρηση μπορεί να δώσει την δική της απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα και προφανώς το επίπεδο που διαθέτει η κάθε μία θα είναι διαφορετικό. Το σίγουρο όμως είναι ότι η διαχείριση της πληροφορίας βοηθά μία επιχείρηση να πάρει τις σωστές αποφάσεις και αν όχι να καινοτομήσει, τουλάχιστον να μην μείνει εκτός αγοράς.

Η Epson, μόλις ολοκλήρωσε μια έρευνα, με σκοπό να διερευνήσει τι πιστεύουν οι Ευρωπαίοι εργαζόμενοι πως θα επηρεάσει η τεχνολογία στις επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται (δείτε την έρευνα εδώ).

Είναι δεδομένο ότι η προσαρμογή στη νέα τεχνολογία επιβαρύνει τις επιχειρήσεις και αυτό αποτυπώνεται στα αποτελέσματα όπου το 59% των εργαζομένων θεωρούν ότι θα αυξήσει το λειτουργικό κόστος, και ως εκ τούτου η πιθανότητα να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις στα νέα δεδομένα είναι μειωμένη. Παρόλα αυτά το 79% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να βελτιώσει την απόδοση της εταιρείας τους και ότι θα επιφέρει επιπλέον κέρδη.

Υπάρχουν τρεις τρόποι για μια εταιρεία να μπει στο παιχνίδι της τεχνολογίας:

  1. Σχεδιασμός του δικού της συστήματος ΙΤ με την δημιουργία μιας δικής της πλατφόρμας και πάνω σε αυτή να ενώσει τους πελάτες της.
  2. Να συμπράξει με άλλες εταιρείες για την από κοινού οικοδόμηση ενός ΙΤ συστήματος και τέλος
  3. Να εγγραφεί στο υπάρχον «οικοσύστημα» ορίζοντας μια καθαρή πρόταση συνεργασίας ώστε να βρεθεί ένα σημείο προστιθέμενης αξίας για αυτές.

Ανεξάρτητα από την επιλογή της προσέγγισης, η τρέχουσα βιομηχανική δυναμική δείχνει ότι οι αυριανοί ηγέτες στο παιχνίδι της τεχνολογίας πρέπει να δράσουν σήμερα!

Η προτεραιότητα είναι κρίσιμη.

Ελένη Μπατζανακάκη

ebatzanakaki@mdcstiakakis.gr

 

Το ανωτέρω κείμενο έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τις εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην MDC Stiakakis Α.Ε. (Μονής Καρδιωτίσης 49, Ηράκλειο | +30 2810 280985 | www.mdcstiakakis.gr)
fax document circled_arrow at-regular pin appointment checkmark envelope message conversation search telephone chevron-right chevron-left chevron-up calendar-o angle-double-right file