Πρωτιά για την Ελλάδα στην καινοτομία μεταξύ χωρών της Ε.Ε.

Πρωτιά για την Ελλάδα στην καινοτομία μεταξύ χωρών της Ε.Ε.

Πρωτιά για τις ελληνικές επιχειρήσεις καταγράφει η Eurostat, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε, το 73% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα ανέφερε κάποια μορφής δραστηριότητα καινοτομίας την περίοδο 2018 - 2020.

Η επιχειρηματική καινοτομία σχετίζεται με το ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που αναλαμβάνουν οι επιχειρήσεις για να εφαρμόσουν διαδικασίες καινοτομίας, να αναπτύξουν νέα αγαθά ή υπηρεσίες και να τα φέρουν στην αγορά. Για τους σκοπούς της έρευνας, η Κοινοτική Έρευνα Καινοτομίας (CIS) αναφέρεται σε δύο είδη καινοτομίας: 1. την καινοτομία προϊόντων και 2. την καινοτομία επιχειρηματικών διαδικασιών. Τα τελευταία αποτελέσματα της CIS δείχνουν ότι περισσότερες από τις μισές (53%) όλων των επιχειρήσεων στην ΕΕ ανέφεραν κάποιας μορφής δραστηριότητα καινοτομίας την περίοδο 2018-2020.

Το υψηλότερο ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων αναφέρθηκε στην Ελλάδα (73% του συνόλου των επιχειρήσεων), ακολουθούμενο από το Βέλγιο (71%), τη Γερμανία και τη Φινλανδία (και οι δύο 69%) και την Κύπρο (66%). Αντίθετα, η χαμηλότερη δραστηριότητα καινοτομίας παρατηρήθηκε στη Ρουμανία (11%), τη Λετονία (32%), την Ουγγαρία και την Ισπανία (33%) και την Πολωνία (35%).

Οι μεσαίες και μεγάλες εταιρείες είναι πιο καινοτόμες

Η κατανομή των επιχειρήσεων ανά μέγεθος ως προς την καινοτομία προϊόντος ή/και επιχειρηματικής διαδικασίας το 2018-2020 έδειξε ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις (250+ εργαζόμενοι) ήταν πιο πιθανό να έχουν εισαγάγει καινοτομίες (74%) από τις μεσαίες (50-249 εργαζόμενοι) εταιρείες (60%).

Τα δεδομένα δείχνουν ότι σχεδόν επτά στις δέκα μεγάλες εταιρείες εισήγαγαν μια καινοτομία επιχειρηματικής διαδικασίας (69%) και περισσότερες από τις μισές εισήγαγαν μια καινοτομία προϊόντος (55%). Στη συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών που χαρακτηρίζονται ως μικρές (10-49 εργαζόμενοι), μόνο σχεδόν τέσσερις στις δέκα καινοτόμησαν στις διεργασίες και περίπου το ένα τέταρτο στα προϊόντα.

Το γεγονός αυτό υποδεικνύει την ανάγκη στροφής των μικρομεσαίων επιχειρήσεων προς αυτή την κατεύθυνση, όχι μόνο για λόγους ανάπτυξης, αλλά κυρίως για λόγους επιβίωσης.